Assalamualaikkum Wbt.
Sudah lama tidak menulis panjang. Akhir sekali pasal ketagih nak cari latar belakang blog yang mengancam. Kali ini nak cerita pasal bisnes pula. Hari ini selepas berfikir panjang, aku ambil keputusan untuk membuang kawan-kawan bisnes yang aku rasa tidak memberi manfaat kepada aku dalam Facebook. Bukannya diaorang nak kongsi sesuatu untuk senaman minda pun. Balik-balik “Login Facebook dapat 100, atau hari ini masa exam dapat mesej ” wang telah di masukkan ke dalam akaun’ atau RM20 Segera, infinity download, hyprobulk sms, unstoppable, dan banyak lagi. Aku rasa semua tu menyemak di facebook aku jer. Minta maaf banyak-banyak, pengalaman aku melaburkan RM600.00 kepada seseorang yang aku dan suami aku percaya menyebabkan aku serik. Ingatkan diaorang ‘add’ aku sebab nak baca puisi aku ke,atau nak bertukar-tukar ilmu, ke menjalin silaturrahim ke. Lepas tu boleh-boleh main sindir orang pulak “ai kata nak join tapi fikir dulu, ada pulak tanya halal ke haram ke, macamana nak jadik kaya?”. Jadi terpaksalah aku ‘buang’ orang tu dari senarai aku. Kata tak mau paksa, copy & paste je, ni main sindir-sindir tu bukan paksa ke?. Maaf sekali lagi, ‘sistem piramid’ macam tu aku tak berapa berkenaan. Sekarang ni dalam fikiran aku nak tengok camana FOKUS A tu beri manfaat kepada budak-budak sekolah yang memilih ‘online tution’. Ada matlamat dan hasil akhirnya.So kena cuba dulu sebab bisnes pendidikan ni lain dari yang lain tu.

That’s all for now!
see ya next time.. (heheh)

About mamajnjnj@anangsue

Orang.Kampungan

Tinggalkan Jawapan

