Salam
Okey..kenapa ada tanda seru di situ? bukan kerana publisiti tapi memang ia benar…semua yang ada akaun Facebook akan mengakuinya, kecualilah orang tu betul-betul ndada perasaan,,hehe..atau orang yang terlampau tabah, terlampau sabar, kalau ada orang begitu, aku mau belajar darinya.. Ya Allah, semoga aku masih termasuk dalam golongan orang-orang yang sabar.
SABAR JAKLAH!!
Status-status yang menyindir, mengeji, mengumpat, apa-apalah..walaupun bukan untukku, atau memang untukku aku amat terasa hati. Macamana mau buat a…deactivate pun gak bisa, password lupa, tapi FACEBOOK memang susah mau nda dipedulikan bukan?..itu lumrah. Sebenarnya aku baru jak berFB ni, bulan 3 tahun 2009, itupun setelah dipaksa-paksa oleh kakak dan adikku, best kunun oleh jumpa kawan lama (untuk pengetahuan, sebelum itu aku ini fokus dengan kerja jak, nda peduli ngan rakan sekerja sibuk berinternet…(time dulu-dululah..masa kerja..sekarang aku resign)..so bila aku sorang jak yang HARDWORKING teramatlah rajin, aku jadi bengong sikit, mulalah marah-marah, bila kerja dorang nda siap, aku yang kena, gaji plak cam ciput, biasalah KOMPENI KELUARGA ni..mengkayakan keluarga jaklah…(oopss..ter..) jap jenguk FB….
CON’T–So di sinilah aku, aku nda mau guna istilah terperuk/terpuruk, jahat betul bunyinya, cam nda ikhlas jak mau tinggal di kampung ni..heheh..sebenarnya aku sudah puas tinggal di bandar tu….kin malas…heheh
(sikit-sikit heheh)
okai serius sikit mama juan:
Dengan ini aku berikrar untuk mengabaikan apa-apa sahaja status orang lain di FACEBOOK yang menyakitkan hatiku, aku tidak akan menambah bara di hatiku dan hati mereka, apa yang akan aku buat, diam-diam jak atau post status yang hepi-hepi dan hasilnya nanti ada dua : sama ada orang tu akan terus SAKIT HATI, atau SEJUK HATI..whateverlah..jangan sampai buang saudara pulak kan…heheh (lagi)
Kawan-kawan yang pernah DOWN sebab FB….just IGNORE k… Allah bersama orang-orang yang sabar…lebih baik layan blog ni…sebab ndada orang layan kan…heheh (lagi x 3)
Baiklah aku mau tidur– ada puisi baru..nanti akan dipost–dapat feedback yang baik, terima kasih Anni Soetardjo & Priyo Suwito
kesimpulannya: Facebook memang menakutkan…

Gambar sewaktu berjualan Shawl di Dewan KB-(rupanya berlanji jak…)

kenapa kunun start berkaler-kaler post mama juan ni???

Advertisements

About mamajnjnj@anangsue

Orang.Kampungan

One response »

  1. hehe..sabar la kak.:)
    tenang saja kak.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s