Salam
Pada Ahad lalu, jualan agak kurang, balik-balik pun orang datang belek-belek dan berkata
“sini jua ko ni,: nanti kami datanglah Ahad depan, atau Tamu Rabu ko ndadakah?”..ataupun..
“aiseh aku cari warna oren bha, ini jak TUDUNG INSTANT yang ko ada? napa jua begini mahal ah?”
Well, well, well WHAT CAN I SAY, Semuanya takdir (lagu KRU), tapi..tapi tapi..aku nda akan patah semangat tau..ini survivalku..ini jalan yang aku pilih, semua sudah aku tepis segala halangan, segala kata-kata cebikan, segala tentangan..aiseh aku ni memang D.E.G.I.L kamu tau???..lagipun bangsal cendawan aku lum juga siap-siap, kesian bapakku tu, KULING sapa suru dia nda suru orang lain, bayar jak bah berapa..ntahlah aku rasa dia nda mau aku kena tipu orang yang diupah kena bayar LARI terus..
Aku fikir mungkin sebab ni minggu kedua lepas gaji jadi orang pun nda berapa ramai cam ari tu lepas gaji..ndapa..ndapa..aku kena pelbagaikan jualan aku ni..TING!! dalam aku mencari-cari tu, mama aku kol, dia suruh aku jual AQURA SOAP…aku pun teruslah mencari-cari di Internet ni..wat so spesel bout this sabun..okelah..aku kol lagi ejen yang diKK ni..tengoklah..Insya Allah..
(terus pula aku teringat lagu MAHER ZAIN ni..memang aku minat abis sama dia ni adeyyy..
Ok:
ni beberapa gambar dari Tamu Ahad yang lalu, inilah teman setia yang menemani aku, BERANI kan barang sapi-sapi ni..biasalah..siapa tinggal di Kota Belud akan memahami benar perangi sapi-sapi ini..ikut suka dorang jak mau LEPAK di mana adeyy..
(NANTI..nda dapat upload pula gambar-gambar ni..karanglah)
ADA PERIBAHASA SESUAI UNTUK ENTRI HARI INI:
1. ITIK DIMANDIKAN TAKKAN BASAH maksudnya ORANG YANG DEGIL TIDAK AKAN MENDENGAR NASIHAT ATAU AJARAN (u.p: aku ndalah macam tu sekali)
2. ADAT PASANG BERTURUN NAIK maksudnya APA JUA PUN BENDA DI DUNIA INI TAK TETAP KEADAANNYA (u.p : jika minggu lepas ada jualan best, minggu ni nda pula..so maknanya, kalau berjualan ni tak sentiasa untung, mesti ada ruginya..I LIKE!!..ini cabaran untuk aku wehh!!)
Advertisements

About mamajnjnj@anangsue

Orang.Kampungan

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s