Salam
Ku….di dalam dilema a a a a a a …a a a a… (lagu KRU)
Adeh..boys n girls…sudahlah aku nekadmau jadi fulltime housewife@ petani@ peniaga ni, Abah JnJ suruh pulak aku kerja balik, aiseh..camana aaa…camana aaa..camana aaa, nda baik melawan kata, nda berkat, apalagi kata suami kan…adui..(kan kami sudah sepakat hari tu mau buat cendawan tu) adui..adui..kena solat tahajud ni..ndapalah..whatever happen pun happen lah, Insya Allah di mana aku ditakdirkan untuk menghabiskan separuh usiaku, di situlah aku, tunggu dan lihat sajalah. (adui kalau kerja ni, nda dapat berblog + berfb, mana nda SKEMA siot!!)…TAPI TAPI TAPI…aku gak bisa hidup tanpa internet sudah ni tau..matai..adih-adih adih..sabar jaklah…
TAPI, TAPI TAPI lagi…kalau demi masa depan JnJ sanggupkah aku BERPISAH dengan JnJ….OH TIDAK!!!, kalau kena hantar kursus lagi..aduiiiii…aduiii..
Sungguh aku cintakan tempat ini
aku lebih dekat dengan alam kurasa
membelai helai daun, duduk di atas rumput basah,
berjalan di atas tanah tanpa alas,
mencium bau asap daun kering terbakar
merasa dingin embun mengguyur hingga ke tulang sum-sum
semilir meraut senyum di bibir
mentari adalah teman setia petani pada subur tanamannya
di mana lagi tempat yang kau temu damai
kalau bukan di sini,
di kampung yang sunyi
tempat lahir pertiwi
Adakah aku sudah bersedia untuk hidup balik di bandar?
Only God Knows…….
Itu jaklah…cari MOOD dulu nih….lalalalalalalalalala
About mamajnjnj@anangsue

Orang.Kampungan

Tinggalkan Jawapan

