Salam
Rasanya kali ini entri aku serius} kali ini saja } } } }
Nda lama dulu, dalam keasyikan aku mempostingkan puisi-puisi aku di Facebook, antara beberapa orang yang LIKE adalah penulis yang aku minat [puisi bahasa inggerisnya amat aku suka tau!}..ingin juga mengarang sepertinya tapi aku sedar, bahasa inggerisku tak berapa baik, tunggang terbalik. Kalau kamurang add dia di Facebook, kamu akan dapat baca puisi-puisinya yang simple, bersahaja tapi sungguh mengesankan (maaf aku memang bukan pengulas paling baik), namanya LATFY ANUAR LATIF. Puisiku itu (jika boleh dianggap puisi, ataupun sekadar catatan biasa, terpulang pada kalian) amat ringkas, terilham sewaktu melihat JnJ sudah tidur
Berikut adalah puisiku yang dia LIKE (terima kasih En. Latfy, mahu berguru dengannya tapi aku ini seorang yang bukan pemberani, dan pemalu);-

Bukan Malamku   Share. Thursday, January 28, 2010 at 9:13am

Edit Note
Delete


Uploaded via Facebook Mobile
Bulan, kau pancar lagi penuh tapi tetap sirna.Malam ini bukan malamku mungkin.Musim hujan telah meninggalkanku.Menekuni langit dan segala bentuk keindahannya, terkapar aku mencari ilham direnggut haba panas.Sang anak merintih perih entah apa mimpi bertandang.Tinta berhenti di noktah.gerban fikir tak cukup luas menerawang.Sungguh!malam ini bukan malamku..
Updated about 3 months ago · Comment ·LikeUnlike


Latfy Anuar Latif likes this..


Di bawah ini senarai puisi-puisiku di Facebook, kebanyakannya TAK BERTAJUK kerana belum memikirkan tajuk yang sesuai sudah mau post, akibatnya sampai jak puisi tu terperap di Notes…Ndapalah macam lagu tu AKU MENULIS BUKAN KERANA NAMA (adakah lagu tu?)

May 10 Jangan Memaksa

May 10 SERI

May 9 SENSITIF

May 4 Batu dan Topeng

May 1 Pohon Kuini Tua

Apr 28 Dodoi

Apr 27 TANPA PERANG (Versi Siang)

Apr 26 Tanpa Perang (You will always be inside my heart,いつもあなただけの場所があるから)

Apr 24 Serius

Apr 23 Kampung Yang Tak Terpencil

Apr 22 Tanpa Tajuk: : :

Apr 21 Akhirnya Aku Akur

Apr 19 SEMILIR—

Apr 15 ———-

Apr 10 Penat (君を愛している BUT anata no koto ga kirai desu)

Apr 9 puncak segala kemuncak (bukan hanya satu jalan)

Apr 6 Beranjaklah

Apr 4 KHABAR

Mar 30 perang

Mar 30 Ini Hidupnya, Ini Pilihannya

Mar 23 Raksasa Dalam Diri

Mar 21 No Title

Mar 18 Angkuh

Mar 17 MENCANDA MISKIN DI RIMBUN KEDAIFAN

Mar 16 Kampungku Sayang—Kulihat KUNING!

Mar 13 walau siapa pun engkau, pulihkan semangatku

Mar 9 Terakhir

Mar 8 Tanpa Kusedari Kataku Berulang

Mar 8 RAJUK

Mar 6 Ceritera Para Isteri

Mar 5 Percaya, percayalah

Mar 5 PELAKU JENAYAH

Mar 4 AKU BOLEH JADI APA SAJA YANG KAU MAU

Mar 3 Topeng

Feb 28 TUNGGU 20 TAHUN LAGI

Feb 28 BATAS EKSPLORASIKU

Feb 26 Membendakanku

Feb 21 -Padang Kosong, Bukit Degil dan Tembok Batu-

Feb 19 temujanji di laman maya

Feb 18 waktu puncak

Feb 17 Berhentilah Dari Memahamiku

Feb 14 Kemaruk Sampah

Feb 14 Diari Biru

Feb 13 bukan sekadar

Feb 13 Jangan Lepas

Feb 12 Sajak cinta

Feb 11 Buku dan Ros Putih

Feb 11 Percaya

Feb 10 Mengkali Aku Ini Tuli

Feb 8 Yang mampu dan kurang mampu

Feb 8 Gumpalan Kertas

Feb 8 No title

Feb 6 Sembunyi

Feb 6 Status 4

Feb 4 Status 3 (Temujanji Dengan Masa)

Feb 4 STATUS 2

Feb 4 STATUS

Feb 1 ANGKA-ANGKA

Feb 1 Perawan Itu

Jan 31 SELONGKAR

Jan 31 Bukan siapa-siapa

Jan 30 MENCURANGINYA

Jan 28 Bukan Malamku

Jan 27 ‘Workshop 3’

Jan 27 Workshop 2

Jan 27 ‘Workshop’

Jan 27 Daerahmu

Jan 27 Anak

Jan 20 NO TITLE (lagi)

Jan 14 Love Letter

Jan 11 No title

Jan 10 Tak seperti hari yang lain

Jan 9 Belum Berapa Mengenalimu [Part 2]

Jan 9 Belum Berapa Mengenalimu [part 1]

Jan 3 No Title (not decided yet)

2009

Dec 30 Bekal

Dec 25 No title

Dec 23 1 pagi

Dec 23 Tafsir rahsia lara

Dec 16 -Terpulang padaku atau terpulang padamu-

Dec 12 Sejambak bunga rindu,hadiah hari lahir

Dec 10 selamat jalan romeo..eh..pengkhianat chenta….

Dec 1 Tak pernah rasa begini sakit

Dec 1 Tidak Mudah
Nov 19 Kuketuk Pintu

Nov 18 Bilik Temuduga  

Nov 13 Tanpa tajuk

Nov 13 Kata

off course y’all nda akan sampai ke situ kalu klik tajuk2 di atas, so addlah aku jadi temanmu di facebook…hehe


signing off everibodi!

About mamajnjnj@anangsue

Orang.Kampungan

Tinggalkan Jawapan

