Juan masa umur 1 bulan lebih
Jajang masa umur satu bulan lebih

Salam
Disebabkan talian internet yang sungguh lambat ni, aku ndalah aktif di facebook, aiseh kalu bukak blog lajulah pulak…Apa cerita akhir-akhir ni aaa?..rupanya ‘kerja’ tu bulan 7, jadi sempat-sempatlah juga aku berpuas-puasan hidup di kampung ni dengan anak-anak. Syukur Alhamdulillah, sejak-sejak di kampung ni nda jugalah dorang ni selesma, paling-paling pun demam jak, pastu cam ada ruam-ruam kah tu nda pasti, bila bawa jumpa doktor di Permai, bilangnya ada kemungkinan juga campak, tapi bila dua tiga hari sudah ok. Kalau di KK, adui sikit-sikit berhingus jak budak-budak ni, mana nda lingkungan dorang tu di situ-situ juga, kalau sembuh besoknya balik lagi selesma, sebab yang lain tu masih lagi selesma.
Boring?, nda lah, selagi dorang JnJ ni ada depan mata aku, nda pernahlah aku boring.
Penat?, biasaklah, ada hari penat ada hari rilek jak ngan dorang ni.
Hilang Sabar? ; ada juga sekali-sekala, tapi aku masih waras lagi ni. Sekadar cubit-cubitan sayang tu adalah…dorang ni terSANGATlah NAKAL ya Allah!…
Juan masa umur 3 bulan                Jajang masa umur 5 bulan
Selama-lama dorang lahir, sejak Juan lahir 3 tahun lebih ni aku cuba memanjakan kesabaranku ni…sebab tulah aku nda mau jadi cikgu..aku ni nda boleh deal ngan orang yang LAMPIR…adih…betul bha ni. Dan sekarang Jajang hadir…bertambah-tambahlah harus aku memanjakan kesabaranku. Gambar-gambar nilah yang aku tengok kalau kesabaranku mulai hilang dengan kenakalan dorang ni, sure…sejuk hati aku terus…
Tahun 2009
Apa yang aku tahu pasal JUAN?
-Lahir pada 04.09.2006
-sudah pernah kena campak
-sangat obses dengan ultraman, sampaikan power rangerkah, kamen riderkah pun dia bilang tromen juan
-bila tengok kartun, orang panggil pun nda dengar (terlampau asyik)
-suka pakai baju baru
-dalam umurnya mau dekat 4 tahun, belum lagi lancar bercakap (mana nda mamanya pun ni pemalas mau bercakap)
-kalau nangis, bukan alang-alang suaranya (adih)
-PENGGELI-contoh nda mau gunting rambut geli
-gigi dah berkaries (pemalas mau berus gigi dulu-dulu) sekarang ni jak, tapi sudah terlambat juan ooii
-masa demam, muntah dan cirit ari tu, muka cengkung, tapi disebabkan dalam sehari mintak susu dalam 13x (nasi jarang kecuali kalau ada ikan rebus berkuah, baru makan), so mukanya chubby balik
-baru belajar nda pakai pampes tahun lepas (adeehh, takkan iskul nanti masih berpampers?)
-nakal tahap gaban okeh (nda dapat dinyatakan di sini, bahaya)
-manja ngan aku berbanding abah JnJ
-Bila jalan ngan abahnya musti orang terkejut, sebab nda sangka warna kulit nda sama, tapi rupa sama..wkwkwk, orang siap cakap “aiseh aku ingatkan anak cina tadi..kikikiki (sori abah JnJku yang h.manis)
-sangat takut GELAP & GUNTUR
Tahun 2010
Apa yang aku tahu pasal Jajang ?
-lahir pada 21.07.2008
-belum pernah kena campak (okeh)
-keobsessannya ni..sikit-sikit mau keluar, sikit-sikit mau keluar..adih..nda mau dalam rumah & sama pupanya@apunya@datuknya..heheh..terAMAT manja dan sikit-sikit mandi, sikit-sikit mandi..adih dan sikit-sikit minta dukung
-bahasa yang dia tau sekarang ; mbik (ambik), endi (mandi), tutu(susu),lelelle (cuci tangan @ lipat lebihan lengan baju), dodo (duduk).. lain-lain tu tunjuk ngan tangan jak
-suka manjat sofa
-tv: animal mechanical, mickey mouse
-gendut (bikin geram..adiiih)
-gigi juga sudah berkaries, bukan nda ajar berus gigi, masalahnya kalu suruh berus dia buat cam lolipop tu berus, bila mau amik dia teriak-teriak, suara bukan alang-alang
-sangat takut dengan SAPI & GUNTUR..kekeke
KESIMPULAN: Anak adalah anugerah paling berharga daripada Allah S.W.T, walau bagaimana nakal dan degil pun dia, ingatlah mereka adalah waris yang mendoakan kita semasa menemuiNya.. semoga JnJ menjadi anak-anak yang Soleh dan Solehah, Amin…
JnJ : MAMA SAYANG KAMURANG!!
Sekian, signing off;
About mamajnjnj@anangsue

Orang.Kampungan

Tinggalkan Jawapan

