-Kagum-



Aku mengintipmu dari corong-corong mataku
Ada geruh yang tak dapat kutafsirkan
Puing-puing mesra telah kuhembus lepas
Dan menerawang ia lantas menembus sukmaku
Romaku menirus setiap kali kau membuka bicara
Cuba membaca bahasamu berulang kali
tapi
Masih juga aku terasa terasing


Bukan memuja, bukan memuji
Kau ada sesuatu yang lain
Aku hanya memperuntukkan
Sekelumit kagumku padamu
Yang selebihnya hanya untuk DIA
Dialah yang paling layak untuk
Seluruh kagumku


Tapi sementara itu
Biarku habiskan kata ini
Teruskan melontar kalimat puitis
Teruskan menancap kagum ke hulu hatiku
Biar aku berdarah
Aku rela!


Teruntuk : GMP-gadis mampu gandring (AS-Sampang)

P/S: dia ini pernah buat puisi khas untuk aku–klik sini. Semua puisi-puisinya di muka buku telah di transfer ke blog itu yang juga kawan sepemuisi kami di PUISI. Terima kasih kepada En. TF kerana sudi menyimpan karya-karyanya.

Kalau kamurang baca puisi-puisinya juga akan rasa apa yang aku rasa. Bukan mahu puji lebih-lebih ya. Cuma dia ini (GMP), adalah sumber inspirasi aku untuk terus berpuisi.


About mamajnjnj@anangsue

Orang.Kampungan

One response »

Tinggalkan Jawapan

