Salam


Dua hari ni sibuk menambahbaik, membaikpulih, membetulkan mana yang cacat, mengurangkan apa yang jelek khas untuk blog tersayang. Sesak nafas pula jadi semalam pergi hospital. Dipendekkan cerita inilah antara perbualan aku ngan pembantu perubatan dan jururawat tu:


********Di Kaunter Kecemasan**********


Nurse: Minta Kad rawatan, sakit apa?
Mjj    : Tiada kak, saya orang kb, saya tiada bawa…
Nurse:  bsdkjfsdfsfhj93453454901291(dalam bahasa bajau)…yang aku perasaan, memang dia ngumpat aku sebab nda bawa kad
Nurse : Bangsa apa ni
Mjj     : (Dengan bangga) Bajau Kak
Nurse : (Buat aksi biru mata hitamku…sebab nda tahu sebenarnya aku faham yang dia ngumpat tu dalam bahasa bajau)
Mjj     :……


***********Dalam Bilik Rawatan*********
PP  : Sakit apa puan?
Mjj : Sesak Nafas Cek
PP  : Ada muntah-muntah, batuk, kahak, hingus, lebam kaki?
Mjj : Tiada Cek
PP  : Bila LMP? (last month period kali?)
Mjj : 29 Jun 2010 Cek
PP  : Naa.. itulah itu kali
Mjj : Entahlah saya belum lagi buat ujian ni Cek.
PP  : Aikk..(Amik peralatan cek panas, dada dan belakang dan tekanan darah)
PP  : Tiada juga ini, okeh jak ni semua
Mjj : Saya rasa mungkin UDANG kali Cek, tapi lepas makan tiada gatal pula. Sesak nafas jak.
PP  : (Tulis-tulis di kertas dan hulur pada aku)…besok pagi amik ubat ni di farmasi. Sudah tutup.Ingat pukul 7 pagi
Mjj : Terima kasih cek, itu jak kan
PP  : Iya


Aku capai kertas tu, tengok ubat apa dia bagi…. MULTIVITAMIN bung!!


Ajj  :…….(mata masih bersinar dalam gelap)..kalau setakat bagi MULTIVITAMIN baik lagi pergi klinik!


 Kekeke…


Bila cerita pasal alergik udang , terus teringat ini:

Macam apa jak aku menjerit tiba-tiba bila puteri raja ni ada depan pramugari sedangkan sudah berbungkus. Niat pramugari ni kononnya asal saja puteri tu nda lapar kan, habis balik-balik tekan loceng. Pasal apa, pasal UDANG bung!. Ada sesetengah orang yang alergik teruk dengan udang walaupun macam dalam kes puteri ni walaupun sekadar lakonan saja, akan membawa maut. Sedangkan pramugari tu sudah buang udang (sapak) dari mee tu kan?. Eee. Ndalah sampai gitu sekali. Tapi rasa-rasanya sebab udang kali ni aku sesak nafas. Petang ni lepas maghrib Abah JnJ bawa pergi klinik.
Ohya, sudah ada tanda-tanda ni. Contohnya: rasa kelat jak air liur tu, pening-pening. Ala baru seminggu. Untuk kepastian, kena buat ujian juga ni. Jadi boleh bersedia dengan apa jua kenyataan. Yeaaa!
Pasal template ni pulak. Aku rasa untuk beberapa tempoh perlu aku kekalkan. Sebab sakit juga mahu edit html segala. Tapi aku ada terjumpa tadi satu cara untuk cari html ni supaya nda susah-susah cari html ni dari a sampai z (macam gilerr jak aku cari tadi sampai mata berpinar). Mungkin ada yang tahu tapi macam tukang blogger baru seperti aku ni, mesti nda pernah dengar kan. Caranya ialah (skema)..CTRL F dan tekan huruf tu di bar yang keluar di atas, bawah segala-gala address tu. Okeh. Sharing is Caring. Nanti banyak lagi akan aku kongsi pasal pengalaman mengubah template ni ya.
Signing Off
P/S: kalau tiba musim morning sickness..nda pasti kalau ada mood menghadap blog…alahai
About mamajnjnj@anangsue

Orang.Kampungan

5 responses »

  1. sizuka[Izzati] berkata:

    wah ada berita baik ke?hehe take care sis:)

  2. Gee berkata:

    naa ko…sib bek udang ja..kalu ko mkn katam tu apa la kejadian kali…pinsan kali ko…palis2…

    tapi yg bab nurse tu yg tia leh tahan ne…hahaa…padan muka dia kan..heee

  3. cik sizuka sudah balik?..yeaa..ada ole-ole..
    🙂

    kak gee:adoii kalau katam sa buli tahan lagi gia, buli layan katam dari udang oo
    -ia itulah juga..nasiblah sa urang baik..hehe

  4. Anna Boleyn berkata:

    huhu hana pula tak suka bau hospital. hukhuk. hmm biasalah kak, kadang2 ada nurse yang macam akak citer ni. ntah hape2 ntah. awak tu dah lah kerja menda yang mulia tapi tak nak layan patient elok2 huhu.

    udah tau ape berita nya. hehe :p

    teruskan berblogging ye mama 2 be wlaupun ada morning sickness. 🙂

    btw, layout ini dah cantik dah 🙂

  5. hana:bau hospital wangi ubat..oke apa..rasa macam bersih je..hehe

    takpalah kot akak nurse tu..dimaafkan..:-)
    InsyaAllah..akan terus berblog ni..

Tinggalkan Jawapan

