Salam
“Tahniah, anda telah naik pangkat. Bagitahu Abahnya, saya kirim salam ya”. ujar Doktor M sambil menghulur PTK pada aku.
“Lihat tanda merah yang dua itu” (gambar di atas tu bukan, itu dari Google)
Reaksi aku?. Terkejut. Tidak menyangka dari sesak nafas yang teruk tu rupanya membawa khabar. Yang nda tahan tu, Doktor M boleh bergurau macam tu. Aku mau tergelak pun ada. Girang, bimbang, risau semua bercampur baur.
Ya J yang ketiga hadir dalam keluarga kami.
Yang nda tahan juga. Dalam entri aku sebelum ni, aku ada cerita perbualan dengan PP tu yang LMP aku 29.06.2010. Dengan yakin juga aku memberitahu Dokor M akan tarikh tersebut. Dengan senyum simpulnya dia berkata:
“Salah tu puan. Sepatutnya 29.05.2010. Logiklah sebulan puan tak PMS”.
Agagagaga. Aku menyembunyikan wajah yang merah dengan memandang jam di dinding. Nampak nda sopan. Maaf Dokter. Sebelum ni pun aku salah kira tarikh sebab nda buat catatan tentang tarikh-tarikh pms ni. Akibatnya, Jajang tu keluar awal seminggu dari perkiraan dalam buku rawatan sebab bagi tarikh yang salah pada klinik kesihatan. Tapi hairan juga ya, sebab dari scan pun boleh tahu.
Maaflah sepatutnya aku mahu post entri ni esok. Tapi nda kesabaran sudah mahu taip & kongsi. Habuan untuk berita gembira ini tadi, 4 slices pizza adalah kepunyaanku seorang eh dua orang…hahahahahahahahahaha!!!
Itu sahaja.
Signing Off: Aku memang mama budak yang gedik, gendut belum lagi. Akan datang. Maaflah
About mamajnjnj@anangsue

Orang.Kampungan

7 responses »

  1. Anna Boleyn berkata:

    waaaa.. tahniah kak!! 🙂 take care yerr lepas ni. mesti rasa bahagia je kan. 🙂 jaga diri elok2 yerr 🙂

    p/s : sorry yer sebab lambat balas kunjungan. 🙂 thanx sebab sudi bagi komen di Hana Love Nest hope akak ley teruskan support blog ini kay 🙂

  2. sizuka[Izzati] berkata:

    wah.hehe.congrates sis.take care tau.

  3. Gee berkata:

    naa congratsss mama..baa…estat lah ko mengurik balik baju2 preggy ko ah…kalu sa pnya abis da sa bagi adik2 sa suma…sa pencen da(whoaa..knun)…lampin pula abis beliau sa kin cuci keta…ngammm..haiih

  4. cheqna berkata:

    wah..tahniah tahniah
    jaga kandungan baik2 ye..
    moga semuanya selamat

  5. hana:timakasih 🙂
    sizuka:-ngidam legolas ni..haha
    kakgee:adui..mana ada udah baju2 tu sudah kena sedekah bah..yg lampin pun begitu juga..
    cheqna:-InsyaAllah..tq 🙂

  6. akak, seronok baca bila akak tulis loghat sabah…sangat cute..
    wani nak blaja ckap sabah la . . .

  7. tima kasih dik 1love..itulah.,,mau dikekalkan juga loghat ni..hehe..rupanya ada peminat..
    eh aku perasaan..
    boleh bah kalau kamu mau belajar..rajin2 baca entri akak ya..
    peace..

Tinggalkan Jawapan

