Salam

(sebelum itu, minta izin copy paste skema jawapan ini ya, sizuka :-))

1. Aku mendapat award buat kali pertamanya setelah setahun (mengkali) memasuki alam blog. Jadi perasaan teruja sedikit (banyak sebenarnya). Terima kasih kepada adik Sizuka (salah seorang pengunjung dan pengomen tegar di blog yang tidak seberapa ini, serius, aku suka blog student di luar negara terutama yang bersalji, pakai baju tebal-tebal..dalam hati teringin juga mahu ke sana tapi umur sudah lanjut bung!). Ada juga rasa kasihan pada diri bila tengok blog orang lain berderet award di side bar. Haha. Tapi yang penting menulis (menaip sebenarnya) dan berkongsi kepada yang sudi membaca yeahh!.

Aku dapat award cute blogger ini dan hati bertanya sama ada akukah yang cute atau pun blog aku ini. Haha. Sila jawab dik Sizuka. Berikut adalah soalan-soalan yang perlu dijawab:

1. what’s the name of the blog and why u named it so?

the world of carang kulina – sebabnya aku suka baca cerita carang kulina masa stpm dulu. Yang hairannya sampai sekarang aku sudah nda ingat macamana jalan ceritanya. Tapi di sekolah dulu, memang melekat gelaran carangkulina ni ngan aku. Kawan sekolah memang panggil aku nama tu, dalam buku habis kena conteng carangkulina. Yang aku ingat carang kulina itu seorang perempuan cantik yang menyamar menjadi lelaki demi untuk mencari kekasihnya (wink wink). Kisahnya macam Raden Galuh, Raden Semirang gitu. Cerita panjilah katakan. Walau bagaimanapun satu hari nanti aku akan buat satu ringkasan cerita Syair Carang Kulina ini setelah membuat rujukan teliti, berhemah dan lengkap dengan rujukan yang boleh dipercayai (aiseh).

#2. when did you started blogging?

Dari 2009, tapi mengaktifkan diri pada awal 2010 setelah berhenti kerja dan menjadi suri rumah sepenuh masa. Diulang, sepenuh masa ya tuan-puan. (Lepas ini kalau dapat kerja nda tahulah macamana, terabai mengkali blog ini, harap-harapnya tidaklah)

#3. your first follower
Kakak aku. Peace-peace kacang peacelah ya mamaonbiz!

#4. something for sizuka de boss
minat MUTIARA SABAH tak?, kalau minat sila hubungi akak ye. Tapi tunggu akak kerja dulu. Nanti mata abah JnJ bersinar dalam gelap bila aku cakap mau beli mutiara sabah. heheh.

#5 next 6 cute blogs:

Kak Gee

Nurul Aima

Kookey

Saffawati

Hana Cute

Azura

seterusnya: kepada sesiapa saja yang berminat 🙂

(ingat mau letak nur syazwani, tapi sizuka dah chop dia dulu..hehe)

2) yang ini rasanya tambahan saja, ambik dari sizuka, kalau rasa senang dan banyak masa boleh tambah betul kan sizuka hehe..key wordnya aktiviti semasa senggang (mengkalilah)

-mamabudak ini suka melukis, walau sedar lukisan tak selawa si esther gengconteng itu. Lihatlah lukisan yang tidak menjadik ini

ingat mau lukis rpatzz, tapi jadi mario lopez (huh! sapa tu?? bele)
haruna sakura:suka lagu tema harumonia tuh
namanya ni selalu aku terlupa ino ke, yuno, yuna nda ingatlah, tengoklah tu atap sebelah tepi nda siap diwarna sebab penat giloss melukis benda-benda teliti ni.material warna air murah jak
keh-keh-keh shikamaru ni namanya, nda siap juga dia ni
ini…naruto ke atau kawan 1 batch kakashi. aku nda ingat sudah weii, berapa tahun sudah ni lukisan. masa obses ngan naruto tu aku masih bujang, mesti ikut cerita dia di Kreko dan website naruto. Aku suka yang ini sebab guna ink cina yang hitam tu, nda banyak kerja.

lain-lain lukisan paling banyak NaTi yang kamurang nampak di sebelah kanan ini. Kalau dia punya lukisan memang banyak aku lukis. Cumanya yang aku rasa jadi tu adalah dalam 10 keping. Rindu mau melukis lagi. Ndada masa sekarang ini.

Aktiviti lain, bikin puisi bung. Kalau minat dan mau komen, klik saja label dan cari label puisi bung!. Ya itulah saja dari aku orang kampungan ini. Lalalalala

Signing Off:

P/s Nurul Aima: nanti saya bikin tagmu k. Yang ini dulu. Masih berdebar-debar lagi ini. Takut kena delete blog. Hehehee.

About mamajnjnj@anangsue

Orang.Kampungan

7 responses »

  1. lukiskan c nur jr ble ka?

  2. nurul: adeh berkarat sudah tangan ni, nda pasti kalu menjadi, tapi kan boleh di'coba' ya nggak? hehe
    princeduyong:nak minta lukis juga ke..huuhu..lukis apa ya?

  3. salam akak… hihi.. bz sikit la akak.. blog best2 saje simpan dulu, tak baca lagi..datang sini rugi tak baca..keh3.. online pun skejap2 je.. update blog jap pastu g tiggal jejak kt blog orang..x sempat nak duk lama kat depan laptop.. ni pun tak sempat ag nk baca blog akak.. komen dulu..wakaka..wani baru pas update blog tu pn ntah pape..hu3.. malam ni wani datang melawat betul2 =p take care akak ^_^

  4. sizuka[Izzati] berkata:

    thnx sis sbb bt.hehe~

  5. pencacaialim: biasa je ni..tak hebat huhu
    wani:blog best? timakasih..aritu try buat widget tepi tapi lambat loading pulak..terus tak jadik
    sizuka:…nak mutiara sabah tak???..tanya ni hehe

Tinggalkan Jawapan

