Salam
(Selain dari tajuk di atas)
Masih di kampung (rumah mertua). Hari ini baru ke rumah ibu bapaku. Jajang enjoy betul. Hari khamis tu, bila nampak gambar bapa aku di laptop terus nangis ngongoi-ngongoi. Begitulah kalau budak rindu mungkin. Terus telefon bapak (ayah Abah JnJ), Inak (Ibu Abah JnJ), Apu (Bapa aku), Mama’ (Ibu aku). Berderet panggilan ke kampung. Tidak cukup dengan itu telefon auntie-auntie dia (kakak dan adik aku). Terubatlah rindu dia sedikit. Rasa amat kasihan dan minta Abah JnJ cuti jumaat dan balik kampung. Yang tidak tahan, asyik-asyik buka peti sejuk. Macam tahu-tahu saja gula-gula ada di situ. Terpaksa sembunyikan benda-benda manis dari peti sejuk. Juan?. Heh, sampai di rumah mertua kemarin, tidak mahu turun. Katanya mahu pergi tempat main-main (Boo Boo Land, ketagih sudah). Tapi berjaya dipujuk dengan Milo Nugget. Terpaksa suruh dia takeover laptop, main game zombie sampai puas.
Seperti yang dimaklumkan sebelum ini (skema), line di kampung memang tidak boleh dipaksa BW. Kadang ada yang dapat shoutmix blog kamurang, kadang komen saja dapat. Jadi sabar menunggu esok hari Ahad balik Telipok baru dapat balas kunjungan kamurang. 3rd J memang sayang mamanya. Kurang loya sebab berhabis makan durian dan rambutan yang dibeli di gerai buah selepas Tuaran. Lagipun ada cara untuk mengurangkan loya dan pening. Makan chewing gum bung. Memang berkesan.

Entri ini terpaksa dikeluarkan dengan berulangkali merefresh baru dapat terbitkan. Bukan sebab cerita di atas, tapi sebab seseorang telah meremove blog aku untuk difollow (betulkah?). Tadi pagi check masih 74, bila buka lagi petang ini sudah 73. Well, walau siapa pun engkau (tidak ingat siapa), terima kasih kerana sudi menjadi follower aku sehinggalah hari ini. Semoga engkau berbahagia dan mencapai impian dalam hidup. Aku minta maaf kalau ada pernah terkasar bahasa dalam entri, tapi yang aku pasti aku sentiasa bercerita tentang hidup aku dan JnJ dan tidak menyentuh mana-mana blogger. Mungkin engkau sudah bosan aku membebel tidak henti-henti tentang loya dan muntah segala. Tentang line internet segala. Atau aku tidak pernah pun menyinggahi blogmu selama ini. Aku minta maaf ya, walau siapa pun engkau.

BiruUngu warna hidupku
Diri ini coretan hitam
~teacher’s pet~

Signing Off

About mamajnjnj@anangsue

Orang.Kampungan

10 responses »

  1. sizuka[Izzati] berkata:

    wah syoknya sis dpt mkn rambutan durian sume.nak jugak!hehe.sy pun penah ada follower berkurang sorang.tapi nak bt cmne.mgkin die rse blog sy dh xbest kot.hehe.takpe sis happy always!

  2. tima kasih sizuka :-)..tiap orang ada minat tersendiri kan, blog personal & gaya penulisan akak ni kot yang tak best, kurang info berguna.Apahal pun life goes on bah kan hehe..takpa balik msia nanti, sizuka tapaulerr banyak2..hehe

  3. Gee berkata:

    mama..jan peduli tu…ko shat ka…sa ne paning ja..tuari p cek turun da bp..pastu nek balik…panat da sa mkn ubat sama tidur ja…haiihh

  4. tq k.gee..terharu sa..huhu..naa itulah kan, sa pun tia tau cara mo kasi turun tu, nanti sa tanya kak sa..dia selalu kena thn diwad psl tu..mana tau ada tips dia untuk sembuh..
    (psst, itu bambangan tia payah kirim aa…banyak betul sini rumah mama sa, bikin jaruk lagi k.gee..nyam-nyam masam2 manis bah!)

  5. Pencacai Alim berkata:

    rilek2..takde effect pon hilang sorang..aku akan sentiasa dtg dan kasi komen kat blog ko..

  6. pa:timakasih..harapnya kalu da jadi blogger tegar nanti, kami yang tak tegar ini tidak dilupakan hehe..
    aaa..bila nak update blog yee?

  7. PUPUT berkata:

    bestnyer balik kg…korg nyer umah dekat2 ke jauh2 mama?
    terharu aku campur sedih ko nangis tgk pic pak ko…terubat la rindu ye…hehe..^_^

  8. cheqna berkata:

    nape kak oi??
    x yah la amik port pasal orang itu ok..=)

  9. cikpuanpuput:adalah dalam 45minit perjalanan..sedih jugalah dah 1bulan lebih tak balik :(..terubat juga walaupun dalam masa 2hari dikg.
    cheqna oi..dah ok..tapi peliklah aku langsung tak ingat sapa dia..hehe

  10. Mr. BLB berkata:

    bangga jadi follower mama jnj 🙂

Tinggalkan Jawapan

