Salam
Juan balik dari sekolah (sebenarnya tadika) dengan tangisan dan raungan. Sebabnya dia pergi sekolah kena bersyarat. Kena main tembak labah-labah di Boo Boo Land. Dia menangis sebab Abahnya mungkir janji. Dia meraung sebab syarat-syarat untuk dia bersekolah tidak dipatuhi sepenuhnya. Bukan mungkir janji. Masalahnya, bila sampai di tempat letak kereta 1 Borneo dia masih terlelap. Puas dikejutkan langsung tidak mahu bangun. Terpaksalah Abahnya bawa dia balik rumah saja. Mengamuk dia bila buka mata sampai di rumah. 
Hari ini, aku, Jajang dan Abah JnJ ambil dia dari sekolah awal sikit untuk mengubat hatinya. Tadi pagi pun langsung tidak sempat cium tangan Abahnya, teruja betul dia untuk ke sekolahnya. Bila tanya dia semalam ada belajar? Ada, ada makan? Ada, ada main-main? Ada juga. Baguslah nak, semua ada.
Betul-betul tidak boleh dibiasakan begini. Bahaya bagi dompet Abah JnJ!
Oh ya, terima kasih kepada follower-follower baru ya!

Sekian

Advertisements

About mamajnjnj@anangsue

Orang.Kampungan

4 responses »

  1. Pencacai Alim berkata:

    bdk kecik ni jgn dijanji..kalau tk dpt itu yg bahaya tuh..

  2. NUR AIN AZMAN berkata:

    Follow u

    uiks, pergi sekolah pun kena syarat ya?

    macam2, hihihi

    jom komen sini
    wish me luck ya
    thanks

    http://officialaenlicious.blogspot.com/2010/12/contest-fesyen-untuk-semua.html

  3. deCrewz berkata:

    Salam kak.. 1st time Jai singgah cni..
    p/s : seronok tengok karenah anak2 kecil ke sekolah.. (bilalah agaknya giliran Jai merasai semua ini…)

  4. PA: betul2..tu yang last janji tu hehe
    nur: tq singgah komen ya, kalu xkata macam tu, dia x mahu ke sekolah
    Decrewz:timakasih singgah ya
    p/s: InsyaAllah akan bertemu jodoh jua tu hehee, akak pun baru anak sulung yg ke tadika, akak pula yg melebih2 hehe

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s