Salam


Hai Blog!






Kanak-kanak jika dibiarkan bermain dengan teknologi di usia yang masih muda banyak pro dan kontranya. Kesan jangka pendek macam yang kamurang tengok di bawah ini. Ini bagiku kontra bagi pendedahan awal kanak-kanak kepada teknologi:



serius, aku tidak jumpa di mana benda ini selama sebulan, sehinggalah pada malam kelmarin dia buka rupanya di control panel…..kesiannya aku pada diriku sendiri…


Mungkin juga pro.

Habislah netbook aku, berapa banyak user account dia buat, ikut suka hati dia saja mahu letak nama apa. Siapa lagi kalau bukan Juan.


Contoh lain, dia setting suara dalam audio sampai jadi suara chipmunks, aku hilang akal terus mahu cari di mana dia setting benda itu. Bila aku tanya di mana, lainlah pulak dijawabnya. Dia pergi edit-edit gambar-gambar dalam folder aku, habis semua berbintik, terkoyak, tercat, terpadam gambar-gambar itu. 


Adeh, memang terlebih sudah…..bertuah punya budak!




Sekian

About mamajnjnj@anangsue

Orang.Kampungan

Tinggalkan Jawapan

