Salam

Hai Blog.



Biasalah kalau balik kampung kerja aku bongkar-bongkar bilik segala mesti jumpa barang kenangan, Masalahnya ini bukan aku yang bongkar. Balik-balik rumah mentua tiba-tiba terlihat ‘diari lama’ beserta buku-buku lain ampai-ampai di almari luar. Berderau maluku terus sebab dalam diari itu mungkin macam-macam ada. Bila aku tanya bapa mertua macamana buku-buku dan diari semua itu boleh ada di luar, dia hanya senyum tidak kata apa-apa (mesti dia ada baca ni…) 


Dulu bapa aku kerja selalu kena bagi diari. Dia tahu aku suka menulis. Makanya lebih-lebihan diari kerja atau catatan harian rasmi dia tu bagi pada aku. Jimat sikit, tidak payah beli diari comel-comel, warna warni, ada kartun-kartun walaupun hati teringin betul memilikinya. Jadi aku ambil dan cubalah hias-hias setakat yang mampu.

Sebelum tengok diari itu, perkenalkan bapaku masa dulu-dulu 🙂

bapa dengan gaya Retro

bapa aku ‘hensem’ macam aku 😛
macam rupa Insp. Kanang kan? 🙂 
(Buku Agi Idup Agi Ngelaban, aku baca berulangkali masa sekolah dulu)

Cakap pasal kampung, sabtu ini nampaknya kena balik kampung juga, Abahjnjnj kena pergi kursus pulak 13 Jun-18 Jun. Berangkut lagilah nampaknya kami anak beranak huuuu.

gambar diari yang terbongkar dan lain-lain;


not like most girl ya, kunun
buku hadis ini yang kucarik selama ni
nota GUBRA
lagi satu warna pink tu diari jugak JTdanU 

gambar kad matrik uuuu, no. pon tu lama punya
ber a.k.a, a.k.a pulakan masa belajar dulu


mukadimah diari

amaran keras tak tahan, betaboq hinglish

rupanya dalam tu penuh ngan kata@ mutiara kata dari buku2 yang aku baca
~setiap penulisanmu hidup lebih lama dari nyawamu~
(tidak ingat siapa yang quote, tapi memang ambil dari buku)


rajin tulis dulu-dulu sampai separuh juga penuh, sekarang ni, tulis pun isi borang kerja saja ;P
ambik bawa balik separa bandar, penuhkan rak buku

the other half


sempat lagi, eh rupanya baju MAT KACAU, baru perasaan


naruto lagi, nda ingat sapa dia ni, bayangpawaka kali ah..

percubaan sin city lagik

antoo minyak

belakang rumah mentua

nama saja urang sabah, tia pernah jejak gunung Kinabalu, tia pala.. saia pegang saja begitu

Itu sahaja….

Salam Damai

DAN

Berbloglah Dengan Gembira!


Sekian


p/s : Benar penulisan lebih lama dari nyawa, hanya Allah SWT Maha Mengetahui bila masanya kita dimbil pergi…..
About mamajnjnj@anangsue

Orang.Kampungan

Tinggalkan Jawapan

