Salam

Hai Blog!

Hari ini aku terlebih rajin. Sebab besok InsyaAllah akan keluar ke bandar.

Ini gambar semalam:

Tengoklah jam berapa baru dapat solat isya’ , jam11 malam. Masa ini Jannah sudah tidur. Aku ajak Juan dan Jajang tapi Juan asyik main ultraman dan main buat dunno saja. Mungkin sebab kopiahnya tiada. Jajang pakai tudung mamaku yang aku tapau dari kampung. Terpaksa pakaikan kerongsang dan dia mengadu sakit pula. Kesian.

Tapi serius aku tidak khusyuk, sebab aku dengar Juan arah adiknya tiap kali aku sujud :

Baring, baring’ katanya kalau aku sujud

‘Bangun, bangun’ katanya kalau aku bangun

Ya Allah aku mahu tergelak….tapi kutahankan saja.

Ahhh anak-anak. Aku terbaca seawal dua tahun memori anak cukup kuat untuk mengingat sesuatu yang berulang-ulang. Jadi walau tidak dapat laksanakan misi macam Darwish dan Darwisy aku harap semuanya masih belum terlambat untuk aku mendidik mereka menjadi anak yang soleh dan solehah dari awal ini.

Sekian.

About mamajnjnj@anangsue

Orang.Kampungan

2 responses »

  1. Lina Marley berkata:

    harapan ku pun sama..Bunga suda pndai sujud klu nmpk sejadah..

Tinggalkan Jawapan

