Cara Untuk Tidak Terluka, Alih Perhatian ke Lain-lain Hal

SepatuTnya letak tajuk di atas ini, tapi terlampau panjang dan kurang munasabah untuk dijadikan tajuk. Banyak hal-hal berkait dengan emosi melanda diriku sejak dua tiga menjak ini dan selalunya jika ia terjadi aku akan tutup laptop sekejap, alihkan pandangan daripada telefon (internetmobile) untuk mengelakkan hati lebih tercalar.

Aku akui sedikit sebanyak atau lebih tepat aku katakan, hampir keseluruhan daripada ‘gangguan emosi’ ini berpunca daripada melihat terlalu banyak ‘maklumat’ daripada situ. Maklumat yang membuat hati gembira memanglah boleh diketepikan, namun dukacitanya pula maklumat yang meruntun perasaan lebih banyak mempengaruhi kekeruhan jiwaku.

Jadi, langkah yang aku buat, sibukkan diri dengan anak-anak, menangani karenah mereka, menghibur mereka sambil menghibur diri sendiri dan yang paling penting mengadu padaNya.

Ini bukan dibuat-buat. Ini realiti sebenar apa yang berlaku padaku sejak dua menjak ini.

Relalah aku melihat keistandbulan mereka dari melayan gangguan emosi ini.

Sekian

kami.orang.kampungan

About mamajnjnj@anangsue

Orang.Kampungan

4 responses »

  1. cda berkata:

    lek bah su..jan dpkir benda yg kusut..pkir indah2 ja..:)

  2. patutlah aku nampak pengunjung tu ada ja hahaa, kurang asam jadi pengintip rupanya hehe

Tinggalkan Jawapan

